ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Skąpe
  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Rok budżetowy 2010

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Uchwała Nr LI/330/2010 Rady Gminy Skąpe z dnia 16 lipca 2010 roku w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej

Informacja ogłoszona dnia 2010-07-28 12:23:26 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Uchwała Nr LI/330/2010
Rady Gminy Skąpe
z dnia 16 lipca 2010 roku
 
w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej
 
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.), art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:
 
§ 1. Wójt Gminy opracowuje i przedstawia Radzie Gminy projekt uchwały budżetowej według trybu pracy określonego niniejszą uchwałą.
 
§ 2. 1. Kierownicy gminnych jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i innych jednostek organizacyjnych oraz pracownicy urzędu gminy odpowiedzialni za realizację zadań nałożonych ustawowo na gminę opracowują i przedkładają Skarbnikowi Gminy w terminie do 20 września roku poprzedzającego rok budżetowy plany finansowo – rzeczowe.
2. Plany, o których mowa w ust. 1 sporządza się według wzorów określonych jak niżej:
1) załącznik nr 1 – plan dochodów i wydatków jednostki budżetowej Gminy Skąpe, która działa w zakresie oświaty,
2) załącznik nr 2 – plan finansowy pozostałych jednostek organizacyjnych Gminy Skąpe, które nie działają w zakresie oświaty oraz nie posiadają statusu zakładu budżetowego,
3) załącznik nr 3 – plan finansowy dla samorządowych zakładów budżetowych Gminy Skąpe,
4) załącznik nr 4 – plan rzeczowo – finansowy zadań z przeznaczeniem dla pracowników urzędu,
3. Wnioski do projektu uchwały budżetowej mogą składać radni, komisje rady, sołtysi, rady sołeckie, rady osiedlowe oraz zainteresowane podmioty w terminie określonym w ust. 1 według wzoru określonego w załączniku nr 5 – plan rzeczowo – finansowy zadań z przeznaczeniem dla radnych, komisji rady, sołtysów, rad sołeckich i rad osiedlowych oraz zainteresowanych podmiotów.
 
§ 3. Plany, o których mowa w § 2, winny być opracowane na podstawie:
1) stawek podstawowych opłat i cen obowiązujących w roku poprzedzającym rok budżetowy, z uwzględnieniem zmian wchodzących w życie z dniem 1 stycznia roku budżetowego,
2) prognozy wzrostu cen w roku budżetowym,
3) przewidywanego planu stanu zatrudnienia na koniec roku poprzedzającego rok budżetowy i w roku bazowym (z uwzględnieniem ewentualnych zmian),
4) wysokości wynagrodzeń obowiązujących w roku poprzedzającym i planowanego wskaźnika wzrostu w roku budżetowym oraz z uwzględnieniem zmian wynikających z przepisów o zasadach wynagrodzenia,
5) planowanych wydatków bieżących, remontowych i inwestycyjnych.
 
§ 4. Propozycje zakresu planu rzeczowego inwestycji gminnych wraz z przedsięwzięciami realizowanymi w ramach wieloletniej prognozy finansowej oraz wysokością planowanych nakładów finansowych przygotowuje pracownik na stanowisku do spraw Budownictwa i Zamówień Publicznych i przedkłada Skarbnikowi Gminy w terminie określonym w § 2 ust. 1.
 
§ 5. Skarbnik Gminy w oparciu o przedłożone plany, projekty, materiały i wnioski, a także obliczone szacunkowe kwoty dochodów własnych, projektów dotacji celowych na realizację zadań własnych i zleconych z zakresu administracji rządowej i samorządowej, subwencje z budżetu państwa, a także projektów dotacji na realizację zadań przyjętych do realizacji w drodze porozumień, opracowuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków do projektu uchwały budżetowej w terminie do 31 października roku poprzedzającego rok budżetowy.
 
§ 6. 1. Wójt Gminy Skąpe przygotowuje na podstawie materiałów opracowanych przez Skarbnika Gminy projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem.
2. Projekt uchwały budżetowej, o którym mowa w ust. 1, obejmuje:
1) prognozowane dochody gminy według źródeł ich powstania oraz działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej, w podziale na dochody:
a) bieżące,
b) majątkowe,
2) wydatki budżetu Gminy według działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem:
a) wydatków bieżących, w tym:
- wydatki jednostek budżetowych, w tym:
 wynagrodzenia i składki naliczane od wynagrodzeń,
 wydatki związane z realizacją statutowych zadań,
- dotacje na zadania bieżące,
- świadczenia na rzecz osób fizycznych,
- na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych,
- wypłaty z tytułu poręczeń i gwarancji,
- obsługę długu Gminy,
b) wydatków majątkowych, w tym:
- inwestycje i zakupy inwestycyjne, w tym:
 na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych,
- zakup i objecie akcji i udziałów oraz wniesienie wkładów do spółek prawa handlowego,
3) źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenia nadwyżki budżetu Gminy,
4) przychody i rozchody budżetu Gminy,
5) wykaz zadań inwestycyjnych gminy planowanych do zrealizowania w roku budżetowym (jednorocznych i wieloletnich) oraz wysokość nakładów inwestycyjnych na poszczególne zadania,
6) wykaz programów i projektów realizowanych ze środków pochodzących z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) oraz z innych środków niepodlegających zwrotowi, pochodzących z zagranicy,
7) limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych na:
a) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu,
b) finansowanie planowego deficytu,
c) wyprzedzające finansowanie działań finansowych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej
d) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych,
8) zakres i kwoty dotacji podmiotowych,
9) zakres i kwoty dotacji przedmiotowych,
10) zakres i kwoty dotacji celowych,
11) plan przychodów i kosztów samorządowych zakładów budżetowych,
12) plan rezerwy ogólnej i celowej gminy, w tym rezerwy na zarządzanie kryzysowe,
13) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami,
14) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej,
15) dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego,
16) dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatków na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz programie przeciwdziałania narkomanii,
17) upoważnienie dla Wójta Gminy do zaciągania zobowiązań:
a) związanych z realizacją zamieszczonych w Wieloletniej Prognozie Finansowej przedsięwzięć,
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty wykracza poza rok budżetowy ,
18) inne upoważnienia i zobowiązania Wójta Gminy, które wynikają z przepisów ustawy o finansach publicznych, m. in.:
a) do dokonywania zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
b) do przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków w ramach rozdziału,
c) do udzielania w roku budżetowym pożyczek,
d) do udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji,
e) do lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,
f) do zaciągania w roku budżetowym kredytów i pożyczek na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu,
19) wydatki w ramach funduszu sołeckiego.
3. Do projektu uchwały budżetowej Wójt Gminy dołącza uzasadnienie.
4. Uzasadnienie do projektu uchwały budżetowej, o których mowa w ust. 3 obejmuje:
1) szczegółowe omówienie dochodów według ważniejszych źródeł,
2) zasadność ponoszenia poszczególnych wydatków z wyodrębnieniem:
a) wydatków jednostek budżetowych,
b) dotacji udzielonych z budżetu,
c) wydatków na inwestycje i zakupy majątkowe,
d) wydatków na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej,
3) omówienie zadań inwestycyjnych ze wskazaniem w szczególności:
a) nazwy inwestycji,
b) źródła finansowania, w tym zaangażowania środków budżetowych własnych gminy,
c) stopnia zaawansowania robót w latach ubiegłych,
d) ogólnego kosztu inwestycji,
4) omówienie źródeł przychodów oraz wydatków zakładów budżetowych.
5. Projekt uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem Wójt Gminy Skąpe przedkłada:
1) Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Zielonej Górze,
2) Radzie Gminy
w terminie do dnia 15 listopada poprzedzającego rok budżetowy.
6. O założeniach projektu uchwały budżetowej należy poinformować mieszkańców gminy poprzez:
1) wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy,
2) zamieszczenie w formie elektronicznej w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Skąpe.
 
§ 7. 1. Przewodniczący Rady Gminy przesyła niezwłocznie projekt uchwały budżetowej wraz z materiałami informacyjnymi stałym komisjom Rady Gminy.
2. Komisje Rady w ciągu 21 dni odbywają posiedzenia, na których sformułują na piśmie opinie o projekcie budżetu.
3. W przypadku zgłoszenia propozycji wprowadzenia do projektu uchwały budżetowej nowego wydatku lub zwiększenia wydatku przewidzianego w projekcie, komisje zobowiązane są wskazać źródło jego sfinansowania.
4. Opinie poszczególnych komisji są podstawą do sformułowania w terminie 7 dni od daty ich przedstawienia Komisji ds. Budżetu, Finansów, Rolnictwa i Działalności Gospodarczej ostatecznej opinii o projekcie budżetu przez komisję.
5. Komisja ds. Budżetu, Finansów, Rolnictwa i Działalności Gospodarczej formułuje ostateczne wnioski na posiedzeniu, w którym mogą uczestniczyć przewodniczący wszystkich komisji stałych Rady Gminy.
6. Niezwłocznie po sformułowaniu pisemnych wniosków, o których mowa w § 7 ust. 5, Komisja ds. Budżetu, Finansów, Rolnictwa i Działalności Gospodarczej przekazuje je Wójtowi Gminy w terminie do dnia 15 grudnia.
 
§ 8. W porządku obrad posiedzenia Rady Gminy, na której rozpatrywany będzie projekt uchwały budżetowej, powinny być uwzględnione następujące punkty:
1) przedstawienie założeń projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem,
2) odczytanie stanowisk wszystkich komisji stałych,
3) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Zielonej Górze o projekcie uchwały budżetowej,
4) odczytanie stanowiska Wójta Gminy w sprawie opinii wszystkich komisji stałych Rady Gminy i Regionalnej Izby Obrachunkowej w Zielonej Górze,
5) wprowadzenie poprawek do projektu uchwały budżetowej,
6) dyskusja nad wniesionymi poprawkami i ich przegłosowanie,
7) odczytanie projektu uchwały budżetowej,
8) dyskusja nad projektem uchwały budżetowej,
9) głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.
 
§ 9. 1. W terminie do dnia 31 grudnia Rada Gminy podejmuje uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Skąpe. W szczególnie uzasadnionych wypadkach budżet gminy uchwalany jest do dnia 31 stycznia roku budżetowego.
2. Do czasu podjęcia uchwały budżetowej, jednak nie później niż do dnia 31 stycznia roku budżetowego, podstawą gospodarki finansowej jest projekt uchwały budżetowej przedstawiony Radzie Gminy w terminie do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.
 
§ 10. Wójt Gminy w terminie 21 dni od dnia podjęcia uchwały budżetowej:
1) przekazuje podległym jednostkom informacje o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków tych jednostek oraz wysokości dotacji i wpłat do budżetu,
2) opracowuje plan finansowy zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, przyjmując jako podstawę dla tego planu kwotę dotacji przyznanych na ten cel w roku budżetowym oraz wielkość dochodów związanych z realizacją tych zadań, które podlegają przekazaniu do budżetu państwa.
 
§ 11. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
 
§ 12. Traci moc uchwała Nr IV/35/2007 Rady Skąpe z dnia 23 lutego 2007 roku w sprawie procedury uchwalenia budżetu Gminy Skąpe oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu oraz Uchwała Nr V/43/2007 z dnia 30 marca 2007 roku w sprawie w sprawie zmiany Uchwały Nr IV/35/2007 Rady Gminy Skąpe z dnia 23 lutego 2007 roku w sprawie procedury uchwalenia budżetu Gminy Skąpe oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
 
§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega podaniu do wiadomości publicznej przez umieszczenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Skąpem.
 
 
 
Przewodniczący Rady Gminy
/-/ Mirosław Olczak
 
 
 
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Skąpe
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Alicja Hoppen-Anyszko
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2010-07-28
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Alicja Hoppen-Anyszko
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2010-07-28 12:19:18
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Ireneusz Noji
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2010-07-28 12:23:26
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Ireneusz Noji
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2010-07-28 10:23:26
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1835 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony